Inbound Marketing

Inbound marketing gaat over het creëren van waardevolle ervaringen die een positieve impact hebben op mensen (je bestaande- en potentiële klanten, toekomstige- en huidige medewerkers) en je bedrijf.

Hoe doe je dat?

Je trekt prospects en klanten naar je website en bericht door relevante en nuttige content. Eenmaal op je website, neem je contact met ze op via conversatietools zoals bijvoorbeeld e-mail en chat en creëer je toegevoegde waarde. En tenslotte verras je ze door te blijven optreden als een (empathische) adviseur en expert.

In tegenstelling tot Outbound Marketing, met Inbound Marketing hoef je niet te ‘vechten’ voor de aandacht van je potentiële klanten. Door inhoud te creëren die is ontworpen om de problemen en behoeften van je ideale klanten aan te pakken, trek je gekwalificeerde prospects aan en bouw je vertrouwen en geloofwaardigheid op voor je bedrijf.

Van onbekend naar inzicht en resultaat

Zelf leads (laten) benaderen brengt vaak hoge kosten met zich mee (denk bijv. aan call centers) en resulteert vaak in een laag conversiepercentage. Het wordt namelijk steeds duurder om je potentiële klant te bereiken in de groeiende online wereld. Om relevant en efficiënt te blijven, moeten de multichannel marketingtaken geautomatiseerd worden.

“Inbound Marketing is een marketingstrategie die erop is gericht om waardevolle informatie te verschaffen en op deze manier een klant naar een onderneming te laten toekomen. Inbound marketing is veelal gericht op een specifieke doelgroep, de content die men aanbiedt is dan ook met name bedoeld voor deze doelgroep.”

Hoe pak je inbound marketing aan?

We onderzoeken wie je doelgroep is en specificeren de doelgroep op basis van verschillende kenmerken. Hoe neemt de doelgroep aankoopbeslissingen? Welke doelen wil de doelgroep bereiken? Wat is het online gedrag en uit welke context neemt de doelgroep een beslissing?

Vervolgens kijken we welke content relevant is tijdens het aankoopproces en moet deze content geschreven worden. Denk hierbij aan benchmarks, blogs, cases, eBooks, follow up informatie, how-to handleidingen, infographics, webinars, whitepapers etc.

Wanneer het bekend is welke content relevant is, wordt de lead kwalificatie score overeengestemd. Welke acties moet een lead doorlopen voordat hij een prospect is? Vervolgens dient de lead getest en geoptimaliseerd te worden.

Inbound Marketing, complex? We helpen je graag.

Inbound Marketing kan als complex bekend staan. Gelukkig sta je er niet alleen voor. Lab701 helpt bij het inrichten en beheren van je inbound marketing strategie. Door het stap-voor-stap aan te pakken en vervolgens het proces te analyseren en te optimaliseren zorgen we ervoor dat je snel up and running bent.

Start met een pilot

Vraag een gratis demo aan en wij laten zien hoe het in de praktijk werkt. Stel je vraag om meer te weten te komen.

Ben je klaar om contact op te nemen?

Vul je gegevens in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.