WordPress Alternatief
Een website is het online gezicht van uw bedrijf, dus het kiezen van het juiste Content Management Systeem (CMS) is belangrijk voor de groei van uw organisatie. Deze pagina vergelijkt CMS Hub en WordPress - twee populaire beheersystemen voor webcontent om uw evaluatie en keuze eenvoudiger te maken.
Klaar om de kracht van de CMS Hub te zien?
HubSpot versus WordPress
Tijdens uw zoektocht naar het beste Content Management System (CMS) of Web Content Management System (WCM), vraagt u zich misschien af hoe WordPress zich verhoudt tot CMS Hub. WordPress is een populair open-source CMS dat gebruikers een platform biedt om op voort te bouwen met aangepaste oplossingen. CMS Hub neemt de pijn uit het beheer van uw website en stelt u in staat om u te concentreren op het bouwen van campagnes en content die resulteren in groei.
CMS Hub is een cloudgebaseerd contentmanagementsysteem (CMS). Met CMS Hub hebben zowel marketeers als ontwikkelaars de tools die ze nodig hebben om geweldige websites te maken die gericht zijn op de klantervaring. Gebruikers kunnen eenvoudig content maken, hun site optimaliseren voor conversies en inzicht krijgen in de prestaties, allemaal op één plek.
WordPress is een open-source softwarepakket dat moet worden geïnstalleerd of geconfigureerd op uw servers of via een externe hostingprovider. De interface bevat basisfuncties, zoals tools voor het maken van content, maar vereist plug-ins voor extra functionaliteit zoals sitemaps, SEO, analyse en meer.
Blog
Er zijn tegenwoordig miljoenen blogs, maar het maken van geweldige content is een duurzame manier om klanten aan te trekken en te genereren. Maar om nieuwe bezoekers om te zetten in klanten, moet uw content opvallen en behulpzaam zijn en uiteindelijk helpen om een relatie met die persoon te ontwikkelen. Uw CMS moet het u niet alleen gemakkelijk maken om geweldige blogcontent te maken, maar net zo belangrijk, deze te optimaliseren om bezoekers aan te trekken via zoekopdrachten.
WordPress is oorspronkelijk gebouwd als blogsoftware, maar is uitgegroeid tot een volledig Content Management Systeem. U kunt beginnen met bloggen met thema's uit WordPress, maar afhankelijk van het geselecteerde thema of sjabloon is het raadzaam om een ontwikkelaar te gebruiken om lay-outwijzigingen of bewerkingen aan te brengen. In veel gevallen kan dit ertoe leiden dat een ontwikkelaar veel site-wijzigingen moet aanbrengen. Als u uw content voor zoekmachines wilt optimaliseren, moet u bovendien plug-ins installeren, wat een beveiligingsrisico kan opleveren.
Ter vergelijking: CMS Hub is vanaf de grond opgebouwd voor marketeers en biedt een eenvoudig te gebruiken interface waarmee u blogcontent op één plek kunt schrijven, optimaliseren, publiceren en analyseren. Met HubSpot zijn geen plug-ins of extra software nodig om fantastische content op mobiele apparaten weer te geven en content voor zoekmachines te optimaliseren - het is allemaal inbegrepen.
HubSpot | Wordpress | |
Makkelijke blog editor | ✅ | ✅ |
Plan blog berichten | ✅ | ✅ |
Publiceer naar social media | ✅ Vereist Marketing Hub Pro of Enterprise | ✅ Vereist een plugin |
Geoptimaliseerd voor mobiel | ✅ | Vereist ondersteund thema |
SEO-optimalisatie | ✅ | Vereist aanvullende plugin of software |
CTA-creatie | ✅ | Vereist aanvullende plugin of software |
Content samenwerking | ✅ | Vereist aanvullende plugin of software |
Content kalender | ✅ | Vereist aanvullende plugin of software |
AMP-ondersteuning | ✅ | Vereist aanvullende plugin of software |
Analytics | ✅ | ✅ Met HubSpot Wordpress Plugin |
Blog e-mail nieuwsbrieven | ✅ 2000 e-mailverzendingen / maand zijn gratis inbegrepen bij HubSpot CRM | Vereist aanvullende plugin of software |
Blog importeren | ✅ | Hangt af van het CMS waar u vandaan komt. |
Landingspagina's
Nadat u een blog heeft gemaakt, is de volgende plaats waar u uw CMS gaat gebruiken om speciale landingspagina's te maken die een onderwerp diepgaand behandelen of bezoekers converteren. Met behulp van landingspagina's kunt u een lange pagina maken die alles over een onderwerp uitlegt, zoals Facebook-marketing, een webinar of evenement organiseren of een bron hosten die bezoekers kunnen downloaden. Landingspagina's zijn veelzijdig en kunnen worden aangepast aan meerdere doeleinden op basis van waar uw publiek in geïnteresseerd is.
In WordPress is het maken van landingspagina's vergelijkbaar met het maken van een blogpost, als u alleen tekstinhoud of afbeeldingen toevoegt. Als u echter de lay-out van de pagina wilt wijzigen, kan het nodig zijn dat een ontwikkelaar een bestaande sjabloon bewerkt of een geheel nieuwe sjabloon maakt. Afhankelijk van uw doel voor de landingspagina's is voor extra opties, zoals een formulier of livechat, ook aanvullende software vereist.
Met CMS Hub is alles wat je nodig hebt om een pagina te publiceren, aan te passen en te optimaliseren binnen handbereik. Selecteer de gewenste sjabloon die al bij uw merk past, of begin helemaal opnieuw met duizenden gratis of betaalde sjablonen die op de markt beschikbaar zijn. Elke sjabloon is geoptimaliseerd voor mobiele apparaten en ondersteunt native drag-and-drop-modules om de lay-out van pagina's eenvoudig te wijzigen zonder dat een ontwikkelaar nodig is. Als u een livechat, formulier of een CTA aan uw pagina wilt toevoegen, is dit allemaal geïntegreerd en beschikbaar met één klik.
Zoals Christopher van 'New Breed Marketing' zei: "Ik denk dat mijn tijd voor het ondersteunen van ons interne marketingteam voor site-onderhoud ongeveer 20% is van wat het was toen we WordPress gebruikten"
HubSpot | WordPress | |
Drag & Drop pagina creatie | ✅ | Hangt af van het thema en vereist waarschijnlijk aanvullende software |
Template editor | ✅ | ✅ |
Thema's | ✅ | ✅ |
Paginaspecifieke CSS | ✅ | Vereist aanvullende plugin of software |
Drag & Drop formulier creatie | ✅ | ✅ Met HubSpot Wordpress Plugin |
SEO-optimalisatie | ✅ | Vereist aanvullende plugin of software |
A / B-testen | ✅ | Vereist aanvullende plugin of software |
Adaptieve paginatests | ✅ Beschikbaar in CMS Enterprise | Vereist aanvullende plugin of software |
Website
Uw website is het hart van uw CMS, maar het is ook uw beste verkoper. Een echt geweldig CMS voor uw bedrijf zou u moeten helpen een geweldige site te maken, deze up-to-date te houden, voor elke belanghebbende in de afdeling te werken en relaties op te bouwen om van bezoekers klanten te maken.
WordPress is bekend in de CMS-ruimte en recente cijfers suggereren dat WordPress direct verbonden is met ongeveer 30% van alle websites op internet. Met WordPress kunt u eenvoudig op tekst gebaseerde content maken, maar voor extra lay-outwijzigingen zijn waarschijnlijk extra bronnen of sjablonen nodig. Om als marketeer het succes van uw campagne te stimuleren, moet u gespecialiseerde pagina's maken, waarvan sommige waarschijnlijk technische middelen vereisen. Voor het toevoegen van extra software aan uw site, zoals A / B-testen of live-chat, zijn plug-ins of aanvullende abonnementen vereist. Veel van deze kosten kunnen in wezen "verborgen kosten" zijn om ervoor te zorgen dat uw WordPress-website veilig en snel blijft en over alle plug-ins beschikt die nodig zijn voor basisfunctionaliteit.
CMS Hub is het best beoordeelde CMS voor middelgrote bedrijven, volgens sites als G2. Maak, wijzig en voeg eenvoudig pagina's toe met drag-and-drop lay-outs en ga aan de slag met een van de duizenden thema's, of bouw uw eigen helemaal opnieuw. CMS Hub neemt de pijn uit websitebeheer en schaalt met u mee, of u nu een marketeer, ontwikkelaar of IT-professional bent. Omdat CMS Hub is gebouwd bovenop een enkele uniforme database, HubSpot CRM, die alle gegevens bevat die u nodig hebt om de klantervaring aan te passen, is binnen handbereik beschikbaar en afgestemd op de verkoop.
HubSpot | WordPress | |
Hosting | ✅ | Extra abonnement of software nodig |
Content Delivery Network (CDN) | ✅ | Afhankelijk van hostingprovider |
Veiligheid | ✅ | Afhankelijk van hostingprovider |
Thema's | ✅ | ✅ |
Drag & Drop pagina creatie | ✅ | Hangt af van het thema en vereist waarschijnlijk aanvullende software |
SEO-optimalisatie | ✅ | Vereist aanvullende plugin of software |
Meertalig contentbeheer | ✅ | Vereist aanvullende plugin of software |
Met wachtwoord beveiligde en lidmaatschapsgestuurde content | ✅ | Extra abonnement of software nodig |
Gepersonaliseerde inhoud | ✅ | Extra abonnement of software nodig |
Search Engine Optimization (SEO)
Hoewel de meeste content beheersystemen zijn ontworpen om u te helpen bij het maken en publiceren van geweldige content, helpen veel systemen u niet echt om websitebezoekers naar die content te trekken. Het schrijven van geweldige en gedifferentieerde content is de eerste stap naar groeiend verkeer, maar het optimaliseren van uw content voor zoekmachines is een belangrijke stap in die reis.
WordPress wordt niet geleverd met native SEO-functionaliteit, maar het heeft wel een aantal plug-ins - sommige betaald, sommige gratis - die kunnen helpen. Houd er rekening mee dat meer plug-ins meer softwarebeheer, kosten en kopzorgen betekenen als het gaat om onderhoud en beveiligingsproblemen.
CMS Hub bevat een algemene contentstrategie en ingebouwde SEO-tools op de pagina die zijn ingebouwd in blogs, landingspagina's en het maken van websitepagina's. Of u nu voor het eerst een pagina maakt of content direct bijwerkt, u kunt de content vanaf het begin optimaliseren voor zoeken en ervoor zorgen dat uw merk prominent in de zoekresultaten wordt weergegeven.
HubSpot | WordPress | |
Contentoptimalisatietips voor SEO | ✅ | Vereist aanvullende plugin of software |
SEO op de pagina (metabeschrijvingen, URL-naamgeving, enz.) | ✅ | ✅ |
Bijhouden van paginaprestaties (snelheid, etc.) | ✅ | Vereist aanvullende plugin of software |
Inbound link tracking | ✅ | Vereist aanvullende plugin of software |
Content organisatie voor search (informatie architectuur) | ✅ | ✅ |
Google Search Console-integratie | ✅ | Vereist aanvullende plugin of software |
Analytics
Het meten van uw hele funnel is belangrijk voor het nemen van datagestuurde beslissingen. Van de content die u maakt tot de gegenereerde contacten, als u elk deel van uw vliegwiel bekijkt, kunt u zich concentreren op meer doen van wat belangrijk is - en minder op wat niet.
Sommige edities van WordPress bevatten beperkte rapportage over content, zoals paginaweergaven, maar hebben een andere oplossing nodig voor diepere analyse. De meeste marketeers kiezen ervoor om WordPress te gebruiken naast een betaalde analysetool, of Google Analytics en elk systeem afzonderlijk te beheren. Hierdoor ontstaan gegevenssilo's die niet met elkaar praten, wat resulteert in een onvolledig beeld met minder bruikbare gegevens. Als je WordPress gebruikt en er dol op bent, bekijk dan de HubSpot voor WordPress-plug-in en ontvang analyses, formulieren, livechat en meer.
Met CMS Hub zijn alle analyses die u nodig hebt opgenomen om de prestaties van uw website te meten en gegevens om de ROI van uw website te zien. Bovendien, omdat CMS Hub rechtstreeks is geïntegreerd in onze CRM, ontsluit u de kracht van diepere inzichten en meer bruikbare gegevens. Met CMS Hub is het bijvoorbeeld eenvoudig om lijsten samen te stellen met contacten die specifieke pagina's op uw site hebben bezocht, inhoudsaanbiedingen hebben gedownload of via livechat met u hebben gesproken. Naarmate u groeit, groeien wij met u mee en is er geavanceerdere rapportage beschikbaar.
HubSpot | WordPress | |
Basisinhoudsanalyse (sessies, bezoeken, etc.) | ✅ | ✅ |
Geavanceerde inhoudsanalyse (attributie, etc.) | ✅ | Vereist aanvullende plugin of software |
Contact tijdlijn en tracking | ✅ | ✅ Met HubSpot Wordpress Plugin |
Concurrentie tracking | ✅ | Vereist aanvullende plugin of software |
Rapporten exporteren | ✅ | Vereist aanvullende plugin of software |
Zoekanalyses | ✅ | Vereist aanvullende plugin of software |
Uw site testen, verfijnen en uitbreiden
In de afgelopen jaren is er een opkomst geweest van A / B- en multivariate testtools die u kunnen helpen uw site te verfijnen en optimaliseren om te laten zien wat bezoekers willen en om conversies te stimuleren.
WordPress wordt niet geleverd met native testfunctionaliteit. U kunt een plug-in of een extra service kopen, zoals Hotjar of Lucky Orange, en deze integreren in uw website.
CMS Hub bevat standaard A / B-testen en met CMS Hub Enterprise krijg je ook dynamische paginatests, een door AI aangedreven testvorm die tot 5 pagina's tegen elkaar optimaliseert en automatisch een winnaar kiest. Bovendien integreert CMS Hub out-of-the-box met populaire test- en heatmapping-tools om u de gegevens te geven om weloverwogen beslissingen te nemen.
Een website maken voor elke markt die u bedient
Als u op meer dan één locatie verkoopt en op de markt bent, heeft u waarschijnlijk de pijn gevoeld van het maken en beheren van een site in meerdere talen. Van het beheren van extra pagina's tot vertalingen van content en constante updates, het kan snel overweldigend worden - vooral als u veel pagina's of content heeft.
WordPress helpt niet standaard bij het maken of beheren van meertalige content, maar heeft een aantal plug-ins die kunnen helpen. Houd er rekening mee dat het vertalen van content slechts één stap van het proces is. Om enig SEO-voordeel uit uw meertalige site te halen, moet u ervoor zorgen dat er alternatieve tags zijn ingesteld, zodat mensen die op taalspecifieke sites (zoals Google.de) zoeken, diende de juiste taalversie van uw pagina.
CMS Hub is gebouwd om complexe wereldwijde websites te beheren en helpt het beheer van een gelokaliseerde site te verlichten. Van vertaalintegraties tot het automatisch invoegen en beheren van SEO-tags, zoals HREFLANG, het wordt allemaal voor u beheerd binnen HubSpot.
Voordelen van CMS Hub
Elk professioneel CMS zou de volgende voordelen moeten bieden:
Het kiezen van het juiste CMS is een belangrijke beslissing, daarom moeten professionele marketeers beginnen met ervoor te zorgen dat hun CMS een sterke basis heeft op het gebied van snelheid, beveiliging en stabiliteit. Laten we op elk daarvan meer in detail ingaan:
-
Snelheid - Bezoekers verwachten dat uw site snel wordt geladen, anders gaan ze ergens anders zoeken. Volgens Google verlaat 53% van de bezoekers uw site als uw website niet binnen 3 seconden of minder wordt geladen. Zorg ervoor dat wanneer u een CMS- of hostingprovider kiest, de bandbreedte die u krijgt voldoende is om aan uw behoeften te voldoen en dat hun infrastructuur is opgezet voor uw succes.
-
Beveiliging - Als marketeer is het belangrijk om de gegevens van uw gebruikers veilig te houden, maar ook om het merk en de reputatie van uw bedrijf te beschermen. Zorg ervoor dat u met verschillende marketeers praat, reviews bekijkt en onderzoek doet naar hackincidenten voordat u een CMS-keuze maakt.
-
Stabiliteit - Voor de meeste bedrijven betekent een website die down is, verlies van inkomsten en kansen. De meest prominente CMS'en publiceren uptime-gegevens die duiden op betrouwbaarheid. Bij HubSpot hebben we een uptime van 99,999% en een toegewijd team dat constant bezig is om websites die op ons CMS worden gehost sneller, veiliger en betrouwbaarder te maken.
Met HubSpot kun je aan de slag zonder enige code of technische kennis
CMS Hub is ontworpen om uw marketing-, ontwikkelings- en IT-teams in staat te stellen zich te concentreren op wat het belangrijkst is: uw bedrijf laten groeien. CMS Hub stelt ontwikkelaars in staat om te werken in tools die ze verkiezen met lokale ontwikkeling, en IT-professionals kunnen populaire monitoringtools zoals SignalFX integreren en hoeven zich nooit zorgen te maken over de hoofdpijn van betrouwbaarheid - we hebben een heel team dat zich inzet voor prestaties en betrouwbaarheid over de hele wereld .
Als u CMS Hub gebruikt, krijgt u bovendien één telefoonnummer dat u kunt bellen als u vragen heeft of problemen ondervindt. Ons best beoordeelde ondersteuningsteam kan op elk moment helpen.
WordPress is gebouwd als een open source platform dat voornamelijk gebruik maakt van een programmeertaal genaamd PHP, hoewel het recentelijk verschuift naar meer JavaScript. Hoewel WordPress aanzienlijk is geëvolueerd, vereist het bereiken van de beste resultaten maatwerk, wat meestal een ontwikkelaar vereist die bekend is met programmeren. Als gevolg hiervan moeten marketeers, ontwikkelaars en IT continu meer moeite doen om de site te onderhouden en te optimaliseren. Als u bijvoorbeeld een ontwikkelaar bent, wanneer heeft een marketeer u dan voor het laatst gevraagd om een eenvoudige site-wijziging aan te brengen? Als het recent is, denk dan eens aan alle tijd die u zou kunnen besparen zonder die wijzigingen aan te brengen en concentreer u op al het andere werk op uw bord.
Software-updates mogen uw website niet verstoren
Software blijft evolueren en verbeteren, maar updates mogen uw website of content niet verstoren. Omdat WordPress open source is, worden er zelden updates doorgevoerd in het kernproduct, wat van invloed kan zijn op andere aspecten van hun software, zoals plug-ins. Veel snelgroeiende bedrijven hebben tussen de 30-50 plug-ins, wat resulteert in veel technische complexiteit en beveiligingsproblemen. Als gevolg hiervan is een technische hulpbron vereist om plug-ins en updates te testen voordat ze worden uitgerold om ervoor te zorgen dat een plug-in niet plotseling stopt met werken nadat een update is geïnstalleerd.
HubSpot heeft een technisch team van wereldklasse in dienst dat regelmatig onze cloud-gehoste software bijwerkt. Op basis van onderzoek en gebruikerstests streven we er consequent naar om de CMS Hub te verbeteren. CMS Hub bevat standaard ongeveer 70% van de 100 beste WordPress-plug-ins ingebouwd, zoals spambeveiliging, SSL, caching, SEO en meer. Met HubSpot gebeuren alle updates achter de schermen in de cloud, zodat u zich nooit zorgen hoeft te maken over software-updates die van invloed zijn op uw site of content. Bovendien heeft HubSpot een marktplaats met duizenden apps en middelen die de functionaliteit van CMS Hub helpen uitbreiden. In tegenstelling tot open source vereisen we dat ontwikkelaars zich houden aan coderingsnormen en elke vermelding persoonlijk beoordelen om ervoor te zorgen dat marketeers een goede ervaring hebben.
Beveiliging zou geen luxe moeten zijn
Beveiliging is een cruciaal onderwerp geworden voor marketeers en eigenaren van (kleine) bedrijven. Het lijkt erop dat er geen dag voorbijgaat zonder opnieuw een melding van een groot hackincident of nieuws over gestolen gebruikersinformatie. Terwijl hackers zich vroeger alleen richtten op grote overheidsinstellingen en bedrijven, wenden ze zich nu tot kwetsbare websites. Wordfence heeft onlangs het aantal aanvallen gemeten en zag 16.000 aanvallen per minuut tegen verschillende WordPress-websites. Als u WordPress gebruikt, gaat u naar de pagina Hardening WordPress voor meer informatie over het beschermen van uw website tegen beveiligingsinbreuken.
Laten we eens kijken naar enkele van de verschillen in beveiliging tussen HubSpot en WordPress.
HubSpot | WordPress | |
Firewall / VPN | ✅ | Vereist aanvullende plugin of software |
Inbraakdetectiesysteem (IDS) | ✅ | Vereist aanvullende plugin of software |
Firewall voor webtoepassingen (WAF) | ✅ | Vereist aanvullende plugin of software |
Beperking van Distributed Denial of Service (DDoS) | ✅ | Vereist aanvullende plugin of software |
Proactief scannen en netwerktesten | ✅ | Vereist aanvullende plugin of software |
Secure Sockets Layer (SSL) -bescherming | ✅ | Vereist aanvullende plugin of software |
Kosten
Kosten zijn een belangrijke factor bij het selecteren van de juiste set tools om uw bedrijf te laten groeien, dus laten we eens kijken naar een snel overzicht van de kosten voor CMS Hub en WordPress.
HubSpot biedt u een alles-in-één platform om uw bedrijf te schalen en de pijn uit traditioneel websitebeheer te halen. Het platform heeft uitgebreide mogelijkheden, van contentcreatie tot optimalisatie en analyse om het meeste uit uw marketing te halen. Er is ook ondersteuning, services en doorlopende gratis training van HubSpot Academy. CMS Hub begint bij € 275 p/maand voor het professionele niveau. Bekijk de ROI die veel bedrijven hebben ervaren met het gebruik van HubSpot om hun bedrijf te laten groeien.
WordPress is open-source software die gratis kan worden gedownload, maar er zijn aanzienlijke kosten aan verbonden voor hosting, beveiliging, plug-ins, integraties, thema's en meer. Als gevolg hiervan kunt u een inbound marketingplatform bouwen met WordPress, maar vaak tegen hogere kosten met ongelijksoortige tools die veel huisverbindingen vereisen en vervolgens leren.
Als u de kosten van WordPress versus HubSpot wilt evalueren, neem dan contact op met ons door hier te klikken.
Klaar om je business te laten groeien?
Plan vrijblijvend een call in om je next steps te bespreken.